Meta Journalism

Proofreading the first draft of history

Λογοκλοπή;

with 12 comments

gaios1.jpg

Πρόσφατα ξεκίνησε το blog του ο δημοσιογράφος της «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ», Δημήτρης Μακρής, βγάζοντας στο Internet την στήλη του τα «Βομβίδια» (έτσι ονομάζει και το blog του) μαζί με διάφορες άλλες σκέψεις του. Στο about γράφει «Kατ΄αρχήν είμαι -μετά συγχωρήσεως-δημοσιογράφος,….» και στο post με τίτλο Heeelp λέει ξεκάθαρα ότι είναι η στήλη του στην «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ». Αφού λοιπόν το έχει ξεκαθαρίσει ο άνθρωπος και το έχει πει όσες φορές χρειαζότανε τι έγινε;

Ήρθε η εφημεριδάρα, που δε λέει να συμαζέψει η ΕΣΗΕΜΘ και …

… σήκωσε 2 κείμενα (1, 2) από τα «Βομβίδια», ήδη δημοσιευμένα στην «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και αυτούσια, το ένα και με τις φωτογραφίες, τα δημοσίευσε στο φύλλο της Πέμπτης 22/03/2007 από όπου και τα σκαναρισμένα κείμενα.

gaios2.jpg

Η περίπτωση του Αγγελιοχώρου είναι γνωστή πρώτα από τον Πάνο τον Ζέρβα και μετά από μένα στο We are not alone. Κανενός το αυτί δεν ιδρώνει. Τώρα που δημοσίευσε κείμενο κλεμμένο από άλλη εφημερίδα, τι έχει να πει ο εξυπνάκιας κύριος Αγγέλου, ή μόνο ήξερε να ειρωνεύεται τον Πάνο;

Written by argos

26 Μαρτίου 2007 στις 6:08 μμ

Αναρτήθηκε στις Internet, Εφημερίδες

12 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Έλεος!!! Ο άνθρωπος απο ότι καταλαβαίνω, έχει αστείρετη όρεξη για γράψιμο!!!

    limaris.wordpress.com

    limaris

    28 Μαρτίου 2007 at 7:51 μμ

  2. Μετα συγχωρήσεως, αλλά αυτή δεν είναι εφημερίδα, φυλλάδα είναι που δε τη διαβάζει κανείς.

    Black Pearl

    29 Μαρτίου 2007 at 6:50 πμ

  3. Καλά, είναι γελοίοι οι τύποι! Ήμαρτον!

    Exiled

    29 Μαρτίου 2007 at 8:41 πμ

  4. @ Black Pearl
    Δεν έχει καμία σημασία τι είναι και τι δεν είναι. Και η Espresso, κατά την άποψή μου, είναι κωλοφυλλάδα αλλά πουλάει κάθε μέρα όσα η «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και ο «Αγγελιοφόρος» μαζί συν κάτι παραπάνω.

    Argos

    30 Μαρτίου 2007 at 8:31 πμ

  5. Παιδιά για μια στιγμή. Το ότι ακολουθούν την τακτική «δημοσιεύω ό,τι μού γουστάρει και σε κανέναν δε δίνω λογαριασμό» δεν σημαίνει ότι είναι φυλλάδα και λοιπά κοσμητικά επίθετα. Αυτό που τους καταλογίζω είναι ότι δεν ζητούν άδεια ή έστω δεν ενημερώνουν πριν δημοσιεύσουν κάτι. ΖΕκεί είναι το πρόβλημα και αν έχετε εσείς ενδοεπαγγελματικές κόντρες και ανταγωνισμούς, εμάς τους υπόλοιπους δεν μάς αφορά.

  6. Φίλε Μαύρε Γάτε,
    κανένας από όσους γράφουν στο Metajournalism δεν είναι δημοσιογράφος ή εκδότης. Εγώ ας πούμε είμαι ελεύθερος επαγγελματίας στο χώρο της πληροφορικής. Το κοσμητικό επίθετο της φυλλάδας το έδωσε ο Black Pearl. Βλέπω όμως ότι δεν αναφέρσαι στην ταμπακιέρα. Ο Αγγελιοχώρος με την πρακτική του αυτή, αντέγραψε, όπως λέω και στο ποστ, που μάλλον δεν διάβασες, κείμενο δημοσιευμένο σε άλλη εφημερίδα. Αυτό, από όσο ξέρω, είναι παράνομο.

    Τώρα όσο για το αν σας αφορά ή όχι, τι προτείνεις; Στα blog να γράφεται ότι αφορά ποιούς; Δεν θυμάμαι να ήρθα ποτέ στο μπλογκ σου και να σχολίασα ότι τα κείμενά σου δεν μ’ αφορούν. Είτε τα διαβάζω είτε όχι. Αν έχω επιχειρήματα για το λάθος της σκέψης σου τα καταθέτω και πιθανόν να αναπτύξουμε και μια συζήτηση. Με το άσχετο σχόλιό σου (εννοώ ως προς την ουσία του post)τι είδους συζήτηση θα πρέπει να ανοίξουμε;

    Χωρίς να ξέρεις μας έκανες δημοσιογράφους και μετά μας παρότρυνες να μην γράφουμε τέτοια γιατί δεν σας αφορά (εξ ονόματος ποιών ακριβώς μιλάς;). Δικαιούμαι με την ίδια λογική να σε χαρακτηρίσω διαπλεκόμενο με τον Αγγελιοχώρο; Δεν νομίζω.

    Η απάντησή μου αν εμφανίζεται επιθετική, είναι. Όχι γιατί μ’ εκνευρίσανε οι γενικεύσεις σου και η αποφυγή του θέματος, καθώς και οι νουθεσίες, αλλά γιατί είσαι πολύ καλύτερος από αυτό σου το σχόλιο.

    Ελπίζω σε μια καλύτερη μπλογκική συνεύρεση.

    argos

    13 Μαΐου 2007 at 11:13 μμ

  7. Φίλε Άργε

    Δεν είχε καμμιά αιχμή για σένα το σχόλιό μου και λυπάμαι που το πήρες προσωπικά. Το τί θα γράψεις και το τί δε θα γράψεις εσύ δεν θα σού το υπαγορέψω φυσικά εγώ. Ούτε όμως και το τί θα γράψω εγώ θα μού το υπαγορεύσεις εσύ. Επιμένω ότι το τί κάνουν οι δημοσιογράφοι μεταξύ τους δεν με αφορά, δηλαδή δεν με νοιάζει.

    Επειδή όμως το ημεροδίχτυ σου έχει τον τίτλο ‘metajournalism» γράφω κι εγώ με το ανάλογο ύφος, άσε που οι χαρακτηρισμοί του τύπου «(κωλο)φυλλάδα» κλπ στα σχόλια που προηγήθηκαν (χαρακτηρισμός που για την Espresso είναι φυσικά απόλυτα δικαιολογημένος, αλλά για τον Αγγελιοχώρο όχι -γνώμη μου) θα μπορούσε κάλλιστα να δείχνει δείχνει εμπάθεια ανταγωνιστική, κι αυτό είναι μια βασική αιτία της παρανόησης.

    Επί της ουσίας λοιπόν, όχι, δεν βρίσκω το να αναδημοσιεύει ο Αγγελιοχώρος ένα άρθρο από άλλη εφημερίδα ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ από το να αναδημοσιεύει ένα δικό μου ή ένα δικό σου κείμενο ΧΩΡΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΔΕΙΑ. Εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί που τα αναδημοσιεύει, μ’ ενοχλεί που δεν με ενημερώνει γι αυτό. Αυτό δεν σημαίνει ότι δέχομαι την τακτική τους, ούτε όμως σημαίνει ότι η εφημερίδα είναι φυλλάδα.

    Καλό βράδυ Σ;)

  8. Μιά και απευθύνθηκες στα μέλη του Metajournalism γενικά («παιδιά»), Μαύρε Γάτε, θα μυγιαστώ και θα δηλώσω, για λόγους διαφάνειας, ότι έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς άρθρα μου στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» και στο free press «Διαδρομές της Θεσσαλονίκης». Αυτό δε με κάνει (επαγγελματία) δημοσιογράφο -θεωρώ τον εαυτό μου πολίτη δημοσιογράφο- συνεπώς όσον με αφορά, δεν υπάρχει θέμα ενδοεπαγγελματικής κόντρας και ανταγωνισμού (με ποιόν; μακάρι να υπήρχαν περισσότεροι δημοσιογράφοι της πόλης που να ασχολούνταν επιστάμενα με διαδικτυακά και εν γένει τεχνολογικά θέματα).

    Επί της ουσίας λοιπόν, όχι, δεν βρίσκω το να αναδημοσιεύει ο Αγγελιοχώρος ένα άρθρο από άλλη εφημερίδα ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ από το να αναδημοσιεύει ένα δικό μου ή ένα δικό σου κείμενο ΧΩΡΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΔΕΙΑΜ
    Εκεί συμφωνούμε: η λογοκλοπή είναι λογοκλοπή, ασχέτως της ιδιότητας του προσβαλλόμενου μέρους (ή τουλάχιστον, παραβίαση των όρων διάθεσης των κειμένων, which amounts to the same thing). Αλλά το γεγονός παραμένει ότι οι bloggers δεν έχουν θεσμική προστασία, και οι επαγγελματικές δημοσιογραφικές ενώσεις θα έπρεπε να πάρουν θέση στο θέμα, από τη στιγμή που οι κώδικες δεοντολογίας τους καταδικάζουν τη λογοκλοπή, προστατεύοντας έτσι και τους πολίτες δημοσιογράφους.

    Oneiros

    14 Μαΐου 2007 at 7:13 πμ

  9. Μαύρε Γάτε, συγνώμη αν κακώς θεώρησα ότι υπήρξε προσωπική αιχμή και απάντησα με τρόπο επιθετικό. Σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό του Αγγελιοχώρου ως (κωλο)φυλλάδας, θα διαπιστώσεις ότι δεν είναι δικός μου και μάλιστα ακόμα και αν χαρακτηρίζω έτσι την Esspreso, σέβομαι το ότι έχει αναγνωστικό κοινό, όποιο και να είναι αυτό.

    Επι της ουσίας, έτσι είναι όπως τα λες. Το ίδιο μεμπτό είναι, απλά καταδεικνύω το γεγονός της επιλογής των κειμένων. Σερφάρει κάποιος λοιπόν και ότι δει το ανεβάζει. Δεν μπαίνει στον κόπο να καταλάβει ποιός είναι ο άνθρωπος που γράφει και γιατί το γράφει. Έτσι την πατήσανε και ανεβάσανε κείμενο δημοσιευμένο σε εφημερίδα όπου ρητά απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς άδεια. Δικό μου κείμενο που αναφερότανε σε κατάσταση που επικρατούσε στην μπλογκόσφαιρα το ανεβάσανε με τέτοιο τρόπο που θα μπορούσε κάποιος άσχετος να καταλάβει ότιδήποτε άλλο εκτός αυτού που ήθελα να πω. Κείμενο του Αστέρη αναδημοσιευμένο στο frappelections δημοσιεύτηκε χωρίς να αποδοθεί στον Αστέρη.
    Η εν λόγω «εφημερίδα» πουλάει διαφημίσεις στην πλάτη της μπλογκόσφαιρας, χωρίς καν να μπει στον κόπο να ζητήσει έστω και μια άδεια. Εμείς λοιπόν που δεν είμαστε του επαγγέλματος μπορεί και να τα χάφτουμε αναρωτιέμαι απλά γιατί τα χάφτουν και οι «επαγγελματίες».

    Argos

    14 Μαΐου 2007 at 7:49 πμ

  10. Καλημέρα σε όλους

    Ελπίζω να έκανα σαφές ότι αυτό που κατακρίνω είναι η εμπάθεια, απ όπου κι άν προέρχεται, από επαγγελματίες ή ερασιτέχνες.

    Όσο για τον Αγγελιοχώρο – εμένα μού αρέσει που το κοινό που μετακινείται με τα λεωφορεία (εγώ πάω παντού με ποδήλατο Σ;), άνθρωποι που στη μεγάλη τους πλειοψηφία δεν έχουν καμμιά επαφή με υπολογιστές, έχουν πρόσβαση στην μλοκοσφαίρα, έστω με αυτόν τον τρόπο . Ό,τι γράφω το γράφω για αν διαβαστεί, και δεν δίνω δεκάρα αν είναι δίπλα σε κλειδαράδες ή ροζ τηλέφωνα. Με πειράζει όμωςπου με αγνοούν και θεωρούν ότι τα κείμενά μου μπορούν να τα κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς καν να με ενημερώνουν. Αλλά το ίδιο δεν κάνουμε κι εμείς στα Ημεροδίχτυα; Όχι, και βέβαια δεν είναι το ίδιο, πρώτον γιατί εμείς (εγώ τουλάχιστον) ΖΗΤΑΜΕ την άδεια όποτε αυτό είναι δυνατόν, και δεύτερον γιατί εμείς δεν το κάνουμε με σκοπό το κέρδος – από την άλλη όμως ΕΙΝΑΙ το ίδιο γιατί ούτε εμείς ρωτάμε π.χ. τον Γκάτσο αν γουστάρει να βλέπει τα τραγούδια του στο δικό μου μπλοκ δίπλα στην Verka Serdyuchka…

    Για να κλείσω, επαναλαμβάνω πως η τακτική τους να κάνουν ό,τι γουστάρουν και ν αναδημοσιεύουν ό,τι τους καπνίσει είναι απαράδεκτη.

    Καλή εβδομάδα

  11. Σαφώς και έγινε κατανοητό.
    Όχι Μαύρε Γάτε, δεν κάνουμε το ίδιο. Όταν χρησιμοποιώ μια είδηση δημοσιευμένη, προκειμένου να την σχολιάσω, αποδίδω πρώτα την είδηση σ’ αυτόν που την έβγαλε και μετά έχω την δυνατότητα, λόγω μέσου, να κάνω link προς την είδηση έτσι ώστε να αποδώσω στο μέγιστο βαθμό τα όποια credits.
    Το να βάζεις τον Γκάτσο δίπλα στην Verka Serdyuchka είναι θέμα δικό σου και εξαρτάται πως τους «βάζεις». Εγώ, υποθέτω και οποιοσδήποτε άλλος, δεν έχω πρόβλημα με ποιόν μαζί θα δημοσιευτώ όσο έχω με την χρήση του blog μου. Το έγραψα και πιο πάνω, η αποσπασματική αναδημοσίευση κάποιων κειμένων δεν δίνει την πραγματική εικόνα του κάθε post.
    Νομίζω ότι τελικά ότι δεν λέμε κάτι διαφορετικό. Το κλίμα εμπάθειας, αν υπάρχει, με το συγκεκριμένο έντυπο είναι γιατί αγνοούν συστηματικά την εκφρασμένη θέληση κάποιων bloggers για μη δημοσίευση των κειμένων τους, καθώς και από την απαράδεκτη στάση τους στις διαμαρτυρίες του Πάνου Ζέρβα.

    Καλή εβδομάδα

    Argos

    14 Μαΐου 2007 at 8:40 πμ

  12. δεν δίνω δεκάρα αν είναι δίπλα σε κλειδαράδες ή ροζ τηλέφωνα[..] από την άλλη όμως ΕΙΝΑΙ το ίδιο γιατί ούτε εμείς ρωτάμε

    Αυτό τώρα τι σχέση έχει; Το θέμα μας δεν είναι πως συγχρωτίζονται τα άρθρα διαφορετικής θεματολογίας στον ίδιο χώρο (έντυπο ή ηλεκτρονικό). Προσωπικά, δε θα με χαλούσε καθόλου αν ο Αγγελιοχώρος, ή κάποια άλλη εφημερίδα, τηρούσε μιά έντιμη πολιτική αναδημοσίευσης, σεβόμενος δηλ. τις άδειες διάθεσης των κειμένων και τη δημοσιογραφική δεοντολογία, με σκοπό να ενημερώσει τον κόσμο που δε διαθέτει σύνδεση με το διαδίκτυο (όπως διατείνονται στο mission statement τους), ασχέτως της αισθητικής και της λοιπής θεματολογίας του εντύπου.

    Oneiros

    14 Μαΐου 2007 at 8:43 πμ


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: